#include
<Perfect_job>
Poháňaná digitálnou transformáciou, je Fpt Slovakia ideálnym miestom pre IT talenty. Pracuj pre jedného z najsilnejších hráčov na svetovom IT trhu.
Ži, uč sa a formuj svet technológií s nami!
Kultúra našej spoločnosti je tvorená ľuďmi, ktorí v nej pracujú. Každý FPTčkár, od lídra po vývojára, má výnimočnú osobnosť, a spoločne vytvárame jedinečné prostredie, ktoré nás definuje. Precíť energiu FPT naplno a rozvíjaj svoje zanietenie pre prácu spôsobom, ktorý ti je najbližší.
Rôznych pozícií v Košiciach a Prahe
Najzamestnávateľ v oblasti IT a Telekomunikácie
Zastúpenie žien
Káva a čaj sú v FPT bezodné a prispejeme ti aj na stravné lístky nad rámec zákona. Ak nám odporučíš kamoša, ktorý si u nás nájde miesto, máš od nás istý finančný bonus až do výšky 3 000 €.
Sídlime v centre, tykáme si a je nás tak akurát, aby si relatívne rýchlo mohol spoznať všetky tváre.
Vážime si lojalitu, s ktorou ide ruka v ruke náš štedrý benefitný systém. Finančné benefity až do výšky 2 000 €. K ročnému platu ti pridáme aj variabilnú zložku vo výške 13. platu. Keďže sa v projektoch podieľaš aj na zisku spoločnosti, každú prácu naviac odmeníme extra bonusom.
U nás v FPT veríme, že ľudia sú tým najcennejším čo máme, a preto sa riadime heslom „respect individuality“. Za všetkým vnímame človeka ako osobnosť s unikátnym životným príbehom. Poskytujeme flexibilný pracovný čas, neobmedzený home office, sick day, PN nad rámec zákona, príspevok do DDS.
Podporujeme prácu popri materskej a rodičovskej dovolenke, umožňujeme znížené pracovné úväzky.
Dlhodobo orientované aktivity s cieľom budovať potenciál talentu šijeme každému na mieru. Jazykové kurzy, hard aj soft tréningy, mentoring, zdieľanie know-how počas interných konferencií, ale aj účasť na medzinárodných odborných konferenciách sú samozrejmosťou. Prístup do Udemy je čerešničkou na torte.
Spájame FPT rodinu, budujeme komunitu. Každoročne sa spoločne stretávame na rodinnom evente FPT Volley cup, kde nielen športujeme, zabávame sa, ale aj hráme o týždenný pobyt vo Vietname. Stretávame sa pri spoločných volejbalových tréningoch, pri firemnom behu na košickom maratóne mieru a môžeš si u nás garážovať svoj bicykel.
Pomáhame budovať neformálne vzťahy a ventilovať naše mysle pri partičke stolného futbalu, alebo na Playstation v našom „Gaming“ alebo „Relax room“. Multisport karta je samozrejmosťou.
Loránt Gati
Keď vstávam do práce, teším sa na: Prebúdzanie vedľa mojej manželky a kávu s ňou. Učenie sa niečoho nového, pomoc ľuďom v tíme a riešenie každej úlohy tak, aby bol zákazník spokojný.
Moja kariérna cesta: Veľmi dlhá. Trochu cestovania po svete a potom 14 rokov v výrobnej spoločnosti. 8 rokov z toho v predaji a potom 7 rokov v logistike. Odišiel som ako Supply Chain Manager. Následne som zmenil odvetvie a prešiel do IT spoločnosti, kde som začal ako operations manager a po nejakom čase som bol zodpovedný za tím zodpovedný za zmenové požiadavky na zariadeniach v dátových centrách. Vo FPT som od roku 2019.
Som zodpovedný za: Tím logistických služieb pre ERP riešenia s hlavným zameraním na SAP, teda hlavne materiálové riadenie a riadenie dodávateľov.
Najúžasnejšia časť mojej práce je: Práca s úžasnými ľuďmi, od ktorých sa môžem učiť a podporovať ich v práci.
Najväčšia výzva, ktorej som čelil: Pre mňa je každá výzva príležitosť a keď hovoríme o príležitostiach, riadim sa mottom Richarda Bransona 'Ak vám niekto ponúkne úžasnú príležitosť, ale nie ste si istí, či ju zvládnete, povedzte áno - potom sa naučte, ako to urobiť neskôr'. Veľkou výzvou pre mňa bola zmena odvetvia po 14 rokoch skúseností. Prechod z hutníckeho priemyslu do IT.
Najpamätnejší moment v mojej kariére: Keď som dostal Oscara za rolu najlepšieho 'šéfa'. Bola to rozlúčka od môjho predchádzajúceho tímu. Veľmi si to vážim.
Očakávam od ľudí: V prvom rade otvorenú komunikáciu, tímového ducha, zodpovednosť a samozrejme dobrú spoluprácu.
Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Snažiť sa nájsť cestu ku každému človeku v tíme a viesť ho individuálne. Pridávať hodnotu ľuďom každý deň a snažiť sa ich rozvíjať. Nechať ich nezávislých, ale zároveň byť pripravený ich podporiť, keď to potrebujú. Nepozerať sa na neúspechy ako na niečo zlé, ale vnímať ich ako priestor na učenie a zlepšovanie. Tiež považujem za dôležité budovať kultúru spätnej väzby.
Keď nepracujem: Trávim čas s rodinou, pracujem okolo domu a v záhrade a počúvam hudbu.
Tibor Gujdán
Keď vstávam do práce, teším sa na: Nové výzvy, ktoré ma čakajú, nové príležitosti, kde môžem pracovať s kolegami, čím získavam nové projekty a zvyšujem obchod v FPT Slovakia.
Moja kariérna cesta: Začal som ako .Net a Sql developer, kde som začínal, ako každý, s jednoduchými úlohami, postupne som získaval skúsenosti, až som bol schopný dodávať a navrhovať komplexné riešenia. Neskôr som sa rozhodol pre zmenu kariéry a začal som sa zameriavať na riadenie ľudí a generovanie nového obchodu, aby sme našu spoločnosť a našich ľudí posunuli na vyššiu úroveň.
Som zodpovedný za: Navrhovanie služieb a modelov dodávok pre zákazníka, dodržiavanie kvality, rozvoj ľudí a v neposlednom rade hľadanie nových príležitostí, projektov pre našich a budúcich kolegov.
Najúžasnejšia časť mojej práce je: Keď sa stretnú dve cesty, konkrétne požiadavka zákazníka a návrh riešenia nášho tímu, čo vedie k získaniu projektu a samozrejme k rastu našich kolegov.
Najväčšia výzva, ktorej som čelil: Často sa to stáva pri rokovaniach a obhajovaní ceny riešenia pred zákazníkom a presviedčaní zákazníka, že sme správnym partnerom, pretože konkurencia je tvrdá. Ale my v FPT určite dokážeme poskytnúť jedinečný prístup s jedinečnými návrhmi.
Najpamätnejší moment v mojej kariére: Keď sme sa pokúsili začať úplne nový prúd v oblasti SmartHome. Začali sme dvaja, ale tento biznis sa rozšíril vďaka nášmu úžasnému nasadeniu a nakoniec sa na ňom podieľalo viac ako 26 ľudí.
Očakávam od ľudí: Transparentnosť, ľudskosť, úprimnosť, profesionalitu. Oceňujem, keď ľudia majú víziu, pretože sa snažím toto napĺňať ako líder.
Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Komunikáciu. Chcem, aby ľudia vedeli, že majú moju dôveru, podporu a môžu veriť mojim rozhodnutiam. Očakávam to isté od mojich ľudí, len tak to môže fungovať.
Keď nepracujem: Trávim čas s rodinou, keď tento čas zmeškáte, nikdy ho nedobehnete. Na kariéru máme celý život.
Peter Chlebák
Keď vstávam do práce, teším sa na: Čo nový deň prinesie a na stretnutia s kolegami.
Moja kariérna cesta: Ako absolvent manažmentu kvality som začal ako inžinier a neskôr ako manažér kvality vo výrobných spoločnostiach v rôznych častiach Slovenska. Nakoniec som mal príležitosť vrátiť sa do Košíc a začať pracovať pre Utility spoločnosť v rámci BPM. Odtiaľ to bol len krok do našej spoločnosti.
Som zodpovedný za: Tím New Technology Solutions.
Najúžasnejšia časť mojej práce je: Objavovanie nových vecí.
Najväčšia výzva, ktorej som čelil: Transformácia a znovuzrodenie spoločnosti z RWE IT Slovakia na Fpt Slovakia.
Najpamätnejší moment v mojej kariére: Hodnotenie od generálneho riaditeľa a zákazníka po odovzdaní prvého komplexného modulu z výrobnej linky na čipy v mojej prvej práci. Bola to moja prvá veľká práca.
Očakávam od ľudí: Otvorenosť a priamočiarosť.
Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Otvorenosť a priamočiarosť.
Keď nepracujem: Trávim čas s rodinou.
Lucia Tomková
Keď vstávam do práce, teším sa na: Východ slnka, raňajky a rannú kávu. A potom na všetky nové začiatky.
Moja kariérna cesta: Moja cesta v tejto spoločnosti bola veľmi pestrá, za čo som nesmierne vďačná. Pochopenie princípov finančného a personálneho tímu hneď po ukončení univerzity bolo vynikajúcim základom pre ďalší rast. Chvíľu som sa zdržala na téme internej komunikácie a podujatí. Mať voľnú ruku pri implementácii komunikačných kanálov alebo široko otvorené dvere pre kreativitu nám prinieslo aj ovocie snov - prestížne ocenenia. Intranet bol ocenený Syndikátom novinárov a za podujatia sme získali prvú cenu EIBEA z magickej Sevilly. Ocenenie Via Bona zdobí vstup do FPT dodnes. Marketing a interná komunikácia išli ruka v ruke a podarilo sa mi viesť viac ako jeden trendsetter projekt. Vlastne, nerobíme žiadne iné. Koniec koncov, nie nadarmo sme víťazom ocenenia Najlepší zamestnávateľ. Po sérii skvelých projektov v tejto oblasti a po 10 rokoch získavania skúseností som prijala ponuku viesť HR tím. Týmto mám otvorenú bránu nekonečných možností a hlbokú studňu príležitostí na učenie sa nových vecí.
Som zodpovedná za: Tím najlepších profesionálov pod slnkom - HR tím! A moju rodinu.
Najúžasnejšia časť mojej práce je: Že máme možnosť budovať veci a zároveň ich meniť a dokonca ich ovplyvňovať, pretože naše ruky nie sú zviazané. Máme dôveru a dvere k novým veciam široko otvorené. Stačí len chcieť a všímať si nové trendy.
Najväčšia výzva, ktorej som čelila: Prechod RWE na FPT, a tým prechod z interného poskytovateľa služieb, teda zo sveta so zaručenou prácou, do reálneho sveta veľkého biznisu.
Najpamätnejší moment v mojej kariére: Keď som si uvedomila dôležitú myšlienku: 'Nič nie je staršie ako včerajší úspech.'
Očakávam od ľudí: Úprimnosť, oddanosť, perspektívu, významnú flexibilitu a odbornosť.
Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Zamerať sa na rozvoj, výsledky, WLB, spokojnosť a najmä šťastie v našich životoch.
Keď nepracujem: Užívam si chvíle 😊.
Róbert Želizňák
Keď vstávam do práce, teším sa na: Obed.
Moja kariérna cesta: V IT to začalo prvými krokmi s PC ešte v čase Didaktik Alfa a PMD 85. Keď som začal pracovať, začal som ako SAP IS-U konzultant a postupne som prešiel niekoľkými modulmi (FI-CA, Master Data, CIC, Device Management, IDE). Po niekoľkých rokoch som okrem konzultačnej práce prijal aj úlohu tímového lídra. Ďalším míľnikom bolo prevzatie zodpovednosti za financie v našej spoločnosti a všetko, čo s tým súvisí (niekedy nie tak. Paralelne s aktivitami v oblasti financií to bola veľmi zaujímavá skúsenosť budovať a viesť úplne nový tím pre reporting a BI / QlikView. Táto výzva bola čoskoro nahradená ďalšou, ešte väčšou: transformácia a integrácia celého 'FI' z prostredia RWE do skupiny FPT a zabezpečenie všetkého, čo s tým súvisí.
Som zodpovedný za: Financie - controlling - reporting - rozpočtovanie - zmluvy - back office.
Najúžasnejšia časť mojej práce je: Tá, ktorú už nemusím robiť, pretože som ju systematicky vyriešil 'včera'.
Najväčšia výzva, ktorej som čelil: Transformácia a integrácia celého 'FI' z prostredia RWE do skupiny FPT.
Najpamätnejší moment v mojej kariére: Je spojený s transformáciou a integráciou 'FI' z prostredia RWE do skupiny FPT.
Očakávam od ľudí: Každý bude robiť svoju prácu, akoby ju robil pre seba, alebo pre svoju spoločnosť.
Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Férovosť.
Keď nepracujem: Potom pracujem na niečom inom… A keď naozaj nepracujem, jazdím na bicykli alebo riešim stavebné detaily a hádanky alebo si rozširujem obzory.
Katarína Liptáková
Keď vstávam do práce, teším sa na: Dobrá káva a potom stretnutia s ľuďmi.
Moja kariérna cesta: Moja kariérna cesta začala v Fpt Slovakia hneď po ukončení štúdia na Fakulte elektrotechniky a informatiky. Do spoločnosti som nastúpila ako RPA Developer. Po štyroch rokoch automatizácie pomocou Blue Prism som ako člen ATS tímu konečne získala certifikát ISTQB.
Som zodpovedná za: Od júna je to tím ATS (Automation and Testing Services).
Najúžasnejšia časť mojej práce je: Až do tohto momentu bolo vidieť, ako automatizovaný proces robí presne to, čo má robiť, a neprekvapí nás žiadnou nepredvídateľnou situáciou.
Najväčšia výzva, ktorej som čelila: V každom období bolo vždy niečo iné, čo som považovala za výzvu. Ale myslím si, že tá najväčšia sa práve začala.
Najpamätnejší moment v mojej kariére: Rada by som povedala, že najpamätnejší moment je spojený s dobre vykonanou prácou, avšak vždy mi napadne iný moment - keď som v prvom týždni v práci spôsobila výpadok elektriny na celom poschodí. Vďaka mne mali všetci nečakanú prestávku. Bohužiaľ, kávovar tiež nefungoval.
Očakávam od ľudí: Férovosť a úprimnosť.
Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Komunikáciu a otvorenosť - myslím si, že každý problém alebo prekážku môžeme prekonať, ak sa nebojíme o nich otvorene hovoriť a tak hľadať vhodné riešenie.
Keď nepracujem: Tancujem, snažím sa zachovať alebo rekonštruovať staré ľudové kroje, a ak mi zostane dosť času, rada si prečítam dobrú knihu.
Vladislav Hudák
Keď vstávam do práce, teším sa na: Komunikáciu s ľuďmi a so zákazníkmi. Som šťastný, keď sa mi podarí niekomu pomôcť alebo vyriešiť problém. Pravdepodobne najväčšiu radosť mi robí, keď dokážem presvedčiť nového zákazníka, že sme správnym partnerom a dodávateľom IT služieb.
Moja kariérna cesta: V roku 2007 som absolvoval štúdium na Katedre kybernetiky a umelej inteligencie na FEI v Košiciach. Ihneď po škole som si našiel prácu v odbore, ktorý som študoval, a začal som pracovať ako programátor pre automatizované PLC systémy (napr. SIEMENS, ABB, SMS SIEMAG). Po 3 rokoch strávených cestovaním po svete a programovaním rôznych liniek, dopravníkov, turbín, železiarní a čokoládovní som sa rozhodol zmeniť prácu a v roku 2010 som nastúpil do RWE IT Slovakia. Tentoraz som sa na SW a HW pozeral z úplne inej strany, ako tester, neskôr som pokračoval ako Test Manager a od roku 2011 pracujem ako Team Leader. Ak neberieme do úvahy, že v roku 2015 sa RWE IT Slovakia premenovalo na FPT Slovakia, potom som so svojím súčasným zamestnávateľom spokojný už viac ako 10 rokov.
Som zodpovedný za: V súčasnosti som zodpovedný za tím FSK-DTS-ATS. Tento tím pozostáva z 52 ľudí, ktorí sa zameriavajú hlavne na manuálne testovanie, automatizované testovanie, výkonnostné testovanie, riadenie testov a RPA - robotickú procesnú automatizáciu.
Najúžasnejšia časť mojej práce je: Práca s ľuďmi. Pri práci s ľuďmi, či už sú to kolegovia, šéfovia alebo zákazníci, nie je ani jeden deň v práci rovnaký.
Najväčšia výzva, ktorej som čelil: Za posledných 14 pracovných rokov bolo veľa výziev. Ale život ma naučil, že nie je problém udržať veci v chode, problém je vytvoriť veci, ktoré ešte neexistujú. V mojom profesionálnom živote to bolo: Programovanie a spustenie teplej valcovne v železiarňach v meste Mobile v Alabame (2008-2010); Vytvorenie úplne nového tímu pre testovanie infraštruktúry a bezpečnosti (2010 - 2013); Vytvorenie a nasadenie nového RPA tímu, ktorý pozostáva z približne 20 ľudí (2018 - 2020).
Najpamätnejší moment v mojej kariére: Pamätám si, ako sa celý môj tím postavil za mňa v jednej nepríjemnej situácii bez toho, aby som o tom vedel. Zistil som to asi 2 týždne po vyriešení problému. Takéto veci vždy človeka potešia a bude si ich pamätať na celý život.
Očakávam od ľudí: Úprimnosť, transparentnosť a plnenie vecí, na ktorých sa dohodneme. Každý môže očakávať to isté odo mňa.
Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Komunikáciu, empatiu, férovosť a dodržiavanie slova.
Keď nepracujem: Rád trávim čas s rodinou a blízkymi. Rád tiež cestujem za umením a kultúrou.
Lenka Prevužňáková
Keď vstávam do práce, teším sa na: Teším sa na usmievavých kolegov, dobrú kávu a na to, koľko vecí môžeme urobiť, ak všetko pôjde tak, ako má.
Moja kariérna cesta: Moja kariérna cesta začala v Írsku v call centrách Western Union a neskôr PayPal. Postupne som sa prepracovala na pozíciu Enterprise Risk Manager pre trh DE / AT / CH. Bolo to skvelé, ale rozhodla som sa vrátiť na Slovensko. Po návrate domov som získala prácu v IT korporácii ako Sr. Lead Incident Manager, neskôr Team Lead. Jeden tím postupne vyrástol na dva a od 1. decembra 2021 som sa pripojila k FPT ako Line Manager pre tím ABS.
Som zodpovedná za: Tím ABS.
Najúžasnejšia časť mojej práce je: Najúžasnejšie je, že je to nové a nepreskúmané ako darček pod vianočným stromčekom.
Najväčšia výzva, ktorej som čelila: Dokončiť školu vo Švajčiarsku popri práci s víziou, že to možno zvládnem, že možno ušetrím a že to pre mňa bude niekedy užitočné.
Najpamätnejší moment v mojej kariére: Nikdy nezabudnem na Global Rewards and Recognition - Customer choice award v PayPal a rozlúčku v Telekome.
Očakávam od ľudí: Očakávam, že si budeme dôverovať, hrať fér, podporovať sa a konať ako tím.
Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Poznať ciele a sny, motívy ľudí, mať jasne definované očakávania a pravidlá hry a zároveň možnosť a priestor na rozvoj.
Keď nepracujem: Keď nie som v práci, som s deťmi. Pomáham s futbalom v miestnom detskom klube a ako dobrovoľník učím deti programovať v škole. Vediem OZ Kapysko na našej škole, snažíme sa budovať ihriská a vonkajšie učebne. Chodím kamkoľvek... plávať, lyžovať, korčuľovať, na podujatia, festivaly... podľa sezóny. Vždy niečo robím a rada žijem život.
Kamil Sagan
Keď vstávam do práce, teším sa na: Prechádzku s našim domácim miláčikom a raňajky s mojou dcérou.
Moja kariérna cesta: Svoju kariéru som začal ako Programátor Špecialista. V roku 2012 som prevzal pozíciu Team Leadera a postupne som prevzal zodpovednosť za Trading. V súčasnosti, ako Service Delivery Manager, spolu s mojimi kolegami poskytujeme služby a riešenia zákazníkom z celého sveta a z viacerých oblastí.
Som zodpovedný za: Som zodpovedný za oblasť Delivery, ktorá mi bola zverená, so zameraním na rast v jednotlivých oblastiach s pomocou modelu Bestshore. Som zodpovedný za vytváranie pracovných objednávok, dohodovanie sadzieb a platieb a mesačnú kontrolu dodaných služieb so zákazníkom. Úzko spolupracujem s Account Managementom a reportujem priamo Head of Delivery.
Najúžasnejšia časť mojej práce je: Keď sa nám podarí získať nový zaujímavý projekt, keď máme priestor na 'out of the box thinking' a keď sú naše nápady úspešne implementované u zákazníka.
Najväčšia výzva, ktorej som čelil: Jedna z najzaujímavejších bola spojená s rebrandingom. Táto udalosť bola spojená s neistotou, ktorej sme museli čeliť a bolo potrebné povzbudiť všetkých v mojom tíme, že zmena nám prinesie nové príležitosti a zákazníkov z celého sveta.
Najpamätnejší moment v mojej kariére: Nebol to len jeden, určite ich bolo viac. Jeden z nich bol, keď sa nám po niekoľkých mesiacoch úsilia a sérii zmien podarilo dosiahnuť maximálnu spokojnosť mimoriadne náročného a vždy kritického zákazníka.
Očakávam od ľudí: Že budú mať túžbu neustále sa učiť a zlepšovať vo svojom odbore, zvedavosť a nadšenie pre nové veci a technológie. Tiež považujem za veľmi dôležité ochotu zdieľať svoje vedomosti s ostatnými v tíme a v spoločnosti.
Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Mať osobnú integritu – myslieť to, čo hovoríte. Pristupovať ku každému férovo a dať každému priestor na jeho profesionálny rozvoj.
Keď nepracujem: Rád trávim čas s rodinou a blízkymi. Tiež rád cestujem za umením a kultúrou.
Katarína Kicáková
Keď vstávam do práce, teším sa na: Som šťastná, keď vonku prší a fúka vietor, môžem zostať v teple a pripojiť sa na stretnutia z home office. Na druhej strane, keď je vonku pekne, môžem ísť von a načerpať energiu a inšpiráciu na nový deň a riešenie úloh.
Moja kariérna cesta: Na univerzite (PHF KE, EU BA) všetci vedeli, že po nej chcem pracovať v U.S.Steel na oddelení marketingu alebo predaja. A to sa naozaj stalo. Ale život ide ďalej a po organizačných zmenách na oddelení predaja som hľadala únik a našla som ho v novootvorenom testovacom oddelení pre USS Corp. Moja kariérna cesta sa tak zmenila a po dvoch rokoch som prešla do RWE IT Slovakia, ktoré sa neskôr transformovalo na FPT Slovakia. Od Test Analyst som sa postupne prepracovala na Test Managera a keď naše oddelenie rástlo, bol to len krok k Unit Managerovi.
Som zodpovedná za: Od 1. januára 2022 je to oddelenie CTS - Consulting and Testing Services, ktoré sa oddelilo od pôvodného tímu ATS (Automation and Testing Services). Napriek tomu naďalej úzko spolupracujeme.
Najúžasnejšia časť mojej práce je: Keď nájdem riešenie ako 'mať koláč a zjesť ho' na problém, ktorý sa na prvý pohľad zdal neriešiteľný.
Najväčšia výzva, ktorej som čelila: Keď som musela propagovať náš tím na projekte Smart Metering v Anglicku ako nový test manager. Hlavným dodávateľom bola známa globálna spoločnosť a vytvorili pre nás veľmi nepriateľské prostredie. Defekty, ktoré sme našli, považovali za bezvýznamné a spôsobené našou neznalosťou. Až predposledný deň testovacej fázy požiadali o naše testovacie dáta. Potvrdilo sa, že dva kľúčové subsystémy (SAP a MDMS s dátami zo smartmetrov) neboli synchronizované. Preto naše end-to-end testy nemohli prebiehať hladko kvôli zlej konfigurácii systému. Naša reputácia bola zrazu opravená a dodávateľ začal spolupracovať.
Najpamätnejší moment v mojej kariére: Cestovanie k zákazníkom je tiež spojené s našou prácou v oblasti testovania (vo svete bez korony). Raz sa mi podarilo rezervovať hotelové izby pre mňa a môjho kolegu na nesprávnu noc. Tento problém by sa dal ľahko vyriešiť inak, keby to nebolo malé mesto a noc, keď tam hrala Bundesliga. Už som si v predstavách videla, ako sa vraciame vlakom niekam do Mníchova. Našťastie, v hoteli boli dve malé izby, ktoré sa hanbili nám ponúknuť, pretože boli veľmi malé. No, boli sme radi, že máme kde spať! Prijatie zákazníka bolo veľmi srdečné a naša prezentácia ich presvedčila. Na tento krátky, ale pekný projekt v Bavorsku rada spomínam.
Očakávam od ľudí: Dodržia, čo sľúbia. V podstate posudzujem ostatných podľa seba a uprednostňujem úprimnosť pred zavádzaním.
Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Ľudskosť. Vedieť sa vcítiť do druhých a zachovať si pokoru namiesto nadradenosti. Verím, že to medzi nami vybuduje dôveru. (Poznámka. Nech mi to niekedy o rok prečítajú, aby som videla, či som zostala verná svojim zásadám.)
Keď nepracujem: Tancujem, spievam a keď mám ešte viac času a miesta na stene, maľujem.
Marián Fabišík
Keď vstávam do práce, teším sa na: Teším sa, že čoskoro budem v kancelárii.
Moja kariérna cesta: Po ukončení štúdia som pracoval v Spojenom kráľovstve, neskôr 6 rokov v IT korporácii. V roku 2016 som nastúpil do FPT Slovakia ako IT administrátor.
Som zodpovedný za: V súčasnosti som zodpovedný za náš virtuálny Cloud tím, ktorý spravuje viacero streamov (Amazon Web Service, Azure a SAP BTP). V minulosti som bol zodpovedný za zákaznícke aplikácie bežiace na Linux a Windows OS, middleware komponenty a tiež databázy (MS SQL, MySQL). Od januára 2022 som zodpovedný za tím CIA (Cloud Infrastructure Administration) ako TL.
Najúžasnejšia časť mojej práce je: Neustále úsilie o pokrok, možnosť získavania nových vedomostí v tomto procese, samotná komunikácia v našom tíme a tiež v spoločnosti.
Najväčšia výzva, ktorej som čelil: Rozdelil by som odpoveď na dve časti - životnú a profesionálnu. Čo sa týka životných výziev, určite je to rola rodiča a výchova dieťaťa. Ak hovoríme o profesionálnej časti, cítim, že najväčšia výzva ma ešte len čaká. Prechod na druhú stranu, z technickej na manažérsku pozíciu, si vyžaduje trochu iný súbor zručností. Avšak rád prijímam túto výzvu a verím, že s mojou prácou na tejto pozícii bude spokojnosť.
Najpamätnejší moment v mojej kariére: Môj najpamätnejší moment v kariére doteraz bola približne 2-mesačná príprava na certifikačnú skúšku AWS Solution Architect a jej úspešné absolvovanie.
Očakávam od ľudí: Aplikovať hodnoty a princípy našej firemnej stratégie v ich každodenných činnostiach.
Pri vedení ľudí považujem za dôležité: Pre mňa je najdôležitejšia komunikácia, či už smerom k tímu alebo k zákazníkovi. Tiež považujem za dôležité poznať silné a slabé stránky členov tímu a tým definovať príležitosti na rast a zlepšenie.
Keď nepracujem: Snažím sa venovať svoj čas rodine a svojim koníčkom.
Zuzana Težbirová
When I get up for work, I look forward to: Na chutnú kávu a novú stranu v mojom pracovnom denníku, ktorú naplním zaujímavými úlohami a produktívnymi stretnutiami, či už s kolegami, zákazníkmi, audítormi, dodávateľmi…
My career path: Kvalite som sa začala venovať ešte počas môjho štúdia na vysokej škole, kde som tento odbor vyštudovala. Následne som sa zamestnala ako Quality specialist v jednej IT firme a zaoberala som sa IT procesmi, auditmi datacentier a internými auditmi. Po pár rokoch som však chcela vyskúšať ako funguje kvalita vo výrobnej spoločnosti a tak som ako kvality leader dohliadala na kvalitu výrobkov jednej automobilovej spoločnosti. IT svet ma po rokoch opäť zlákal a ako Quality Manager, neskôr Global Quality Manager som sa starala o proces softvérových licencií a taktiež som koordinovala a podporovala interné teamy počas zákazníckych, resp. dodávateľských auditov. Ďalšia kariérna výzva prišla od Fpt a to zastrešiť kvality manažment celej organizácie. Je to úloha, ktorá ma stále baví, napĺňa a v istých momentoch ešte stále dokáže prekvapiť.
I am responsible for: Oblasť manažmentu kvality, ktorá zahŕňa sledovanie výkonnosti interných procesov, podpora zákazníkov a delivery, reportovanie firemných ukazovateľov, riadenie internej dokumentácie, príprava a realizácia interných auditov, aktívna koordinácia pri externých auditoch (ISO, zákaznícke, resp. dodávateľské audity), archivácia dokumentov, taktiež som kontaktná osoba v prípade spracovania osobných údajov.
The most amazing part of my job is: Že spojitosť s kvalitou sa nájde v každej oblasti. Je to niekedy pre mňa vyčerpávajúce a miestami otravné pre kolegov, avšak aj vďaka tomu sa našej spoločnosti darí na trhu – čo mňa osobne posúva vpred.
The biggest challenge I faced: Keď som v Fpt preberala agendu kvality manažmentu a o 2 mesiace neskôr sme absolvovali ISO re-certifikačný audit, ktorý bol úspešný a certifikáty sme obhájili bez závažných zistení.
The most memorable moment in my career: Keď som v priebehu 3 mesiacov naplánovala, zorganizovala, realizovala a vyhodnotila celosvetové hodnotenie dodávateľa môjho zamestnávateľa a predišla tak výrazným finančným únikom vďaka odhaleniu zlých licenčných metrík.
I expect people to: budú úprimní a otvorení čeliť novým výzvam, či sa to týka procesov, štúdia, alebo akejkoľvek inej pracovnej zmeny.
When leading people I consider important: Pravidelnú a priamu komunikáciu, ktorá pomôže predísť mnohým nedorozumeniam.
When I’m not working: Rada sa venujem svojej rodine, spoločne radi cestujeme a keď sa zvýši čas, tak si rada zabehám (zatiaľ iba v relaxačnom tempe :-)).
Peter Kočiš
When I get up for work, I look forward to: Samozrejme na rannú kávu a na to, čo ma v daný deň postretne (aj to neočakávané).
My career path: Začínal som „na telefóne“, ako technická HW podpora pre nemecky hovoriacich používateľov. V roku 2007 som nastúpil do Fpt Slovakia (ex RWE IT Slovakia) na oddelenie vytvárania manuálnych a neskôr automatizovaných inštalačných balíkov. Po určitej dobe som prevzal zodpovednosť za tím v role tímového vedúceho a po príchode Fpt na Slovensko mám na starosti internú infraštruktúru.
I am responsible for: Hlavné oblasti, za ktoré som zodpovedný v Fpt Slovakia, sú IT Infraštruktúra a ISMS. Inými slovami, zodpovedám za technicky funkčné a bezpečné prostredie zariadení a kolegov, ktorí dodávajú rôznu podporu externému ale i internému zákazníkovi.
The most amazing part of my job is: Vidieť, že výsledok spoločnej práce má pozitívny dopad na prácu našich kolegov.
The most memorable moment in my career: Existujú viaceré momenty, ktoré aj napriek nejasnému priebehu (projekt, audit, spolupráca so zákazníkom) skončili pozitívnym výsledkom.
I expect people to: Hlavne ľudskosť, úprimnosť, zodpovednosť za zverené úlohy.
When leading people I consider important: Poznať čo najpodrobnejšie možnosti, schopnosti a povahu zvereného kolegu, aby sme využili maximum z toho, čo nám môže ponúknuť. Dôležité je zachovať motiváciu, možnosti na rozvoj, ale aj hranicu medzi prácou a osobným/rodinným životom.
When I’m not working: Teším sa zo života s rodinou, čas trávim prácou okolo domu a záhrady, sledujem rôzne bezpečnostné hlásenia generované našimi kolegami a riešim ich 😉.
Tomáš Feterik
When I get up for work, I look forward to: Na vôňu kávy od manželky a na synov okamžitý nástup energetického maxima.
My career path: Skončil som školu ako prekladateľ/tlmočník so zameraním na EÚ, rok som pracoval ako nákupca v U.S. Steel-e, potom ma kamoš stiahol do „T-čka“, kde sa začala moja kariéra v IT oblasti ako Support pre Service Delivery Team pre holandského zákazníka. Po 2 rokoch som to zabalil a strávil dalšie zhruba 2 roky v mediworxe/Dôvere na oddelení IT ako SDM pre infraštruktúru. No a potom mi Julie napísala na Valentína v roku 2020, či nechcem prísť do FPT na pohovor na pozíciu Presales konzultanta. A ako sa vraví, the rest is history.
I am responsible for: Tím obdivuhodných SAP konzultantov a ABAP vývojárov, inak nazývaný aj ERP Logistics tím.
The most amazing part of my job is: Že mi umožňuje podporovať jedinečných ľudí a učiť sa od nich.
The biggest challenge I faced: Opustiť zabehnutý kolektív v čase pandémie a nastúpiť do novej firmy.
The most memorable moment in my career: Aj keď si ho nepamätám, tak potvrdzujúci telefonát, že ma berú do mojej vôbec prvej práce. Taký, ktorý si pamätám, je výhra dôležitého tendra pre E.ON, ktorého ponuku som pripravoval spoločne s Tibim Gujdánom a Peťom Chlebákom a následne prezentoval zákazníkovi.
I expect people to: Zjedia koláče, ktoré prinesiem ako vstupné do tímu. Dátum a miesto upresním.
When leading people I consider important: Mať čas, priestor a záujem si každého vypočuť a až po uvážení prehovoriť.
When I’m not working: Trávim čas s rodinkou, vybehnem bajkom na Jahodnú so susedom alebo počúvam hudbu z rokov 80-tych.